2950 Klientów – 24 lata doświadczenia – 750 projektów doradczych – 47 000 uczestników

30-867 Kraków

Jana Kurczaba 17/43

8:30 - 17:00

Poniedziałek - Piątek

Czym jest Interim Management ?
March 23, 2022

Czym jest Interim Management ?

  • Czym jest Interim Management ?
  • Jak pracuje Interim Manager ?
  • Kiedy warto zatrudnić Interim Managera ?
  • Jakie problemy rozwiązuje IM?
  • Korzyści ze współpracy
  • Jak rekrutować Interim Managera?

Interim Management

Interim Management  – to czasowe zarządzanie danym obszarem, projektem. Zarządzanie określone wyraźnie co do sposobu, celu i efektu końcowego. Interim Manager zawiera umowę w, której strony określają czas współpracy, efekt końcowy współpracy, bardzo często pojawiają się KPI i ich wartości, które wyznaczają sukces. Współpraca może być z jedną osobą lub grupą osób – Interim Managerów. Interim Management może mieć formę: zastępstwa na określony czas, samodzielnej realizacji zadania projektu, wsparcia realizacji zadania, projektu lub wsparcia zarządzania w danym obszarze. Takim projektom bardzo często, choć nie jest to wymagane,  towarzyszy transfer wiedzy, shadow management, mentoring, doradztwo merytoryczne. Interim Manager  jest ekspertem w danej dziedzinie, posiada bardzo dobre przygotowanie w zakresie zarządzania.

Chcesz wiedzieć więcej, zadzwoń do nas, umów się na krótkie bezpłatne konsultacje

Jak pracuje Interim Manager ?

Interim Manager to najczęściej osoba pracująca zawodowo, spełniająca poniższe wymagania:

  • Jest ekspertem w danej dziedzinie
  • Posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie zarządzania, realizacji projektów
  • Rozwiązuje samodzielnie lub w grupie IM określone problemy biznesowe
  • Pracuje zawodowo – posiada ofertę w zakresie merytorycznym – często witryna www
  • Posiada udokumentowane rekomendacje projektowe, zlecenia
  • Pracuje czasowo – projektowo
  • Realizuje od jednego do kilku projektów jednocześnie

 

Zawodowy, doświadczony Interim Manager zazwyczaj wykona niżej opisane kroki:

  • Przeanalizuje bardzo dokładnie projekt/ zlecenie
  • Wskaże jakie może osiągnąć efekty, jakimi środkami, w jakim czasie
  • Przygotuje ofertę ( są to bardzo specyficzne oferty – inne niż konsultingowe)
  • Na początku projektu wskaże zagrożenia, możliwości, sposoby, koszty, potencjalne korzyści, wymaganą organizację, zasady współpracy, konieczne uprawnienia decyzyjne, itp. – to jeden z warunków weryfikujących profesjonalistę i eksperta
  • Zapewni bezpieczną dla Zlecającego realizację projektu
  • Zapewni system informacji, raportowania, zarządzania projektem
  • Zapewni koniczne dla zlecenia, dodatkowe wsparcie zewnętrzne
    ( IM, konsultanci, rekrutacje pracowników, B2B)
  • Zadba o koniczny transfer wiedzy

 

Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym temacie – zobacz nasze oferty

menedżera, doradcy, trenera, diagnosty, coacha
powiązane z tym wpisem oferty naszej grupy doradców i trenerów

Interim
Management

CEO Interim Manager

Akademia
Przywództwa

Kurs Menedżerski

Interim
Management

HR Interim Manager

Kiedy warto zatrudnić Interim Managera ?

Odpowiedź na to pytanie jest paradoksalnie bardzo prosta. Podobnie jak w życiu codziennym musi się  pojawić  potrzeba a wybór będzie podyktowany korzyściami.

Potrzeba zatrudnienia Managera w kontrakcie IM

Najczęściej zatrudniamy Interim Managera w następujących sytuacjach

  • potrzebujemy czasowego zastępstwa – brakuje danej osoby ( managera)
  • robimy coś czasowo ( projektowo) i zatem szukamy managera tylko na określony czas
  • potrzebujemy wsparcia w zarządzaniu (wiedzy i doświadczenia) nasi ludzie takiej wiedzy nie mają
  • potrzebujemy wiedzy – chcemy pracować z kimś doświadczonym aby nas tego zarządzania nauczył  –  shadow management, różne formy mentoringu, konsultacji

Ja osobiście współpracowałem głównie w dłuższych – wielomiesięcznych projektach. Projektach polegających na samodzielnym zarządzaniu i wsparciu zarządzania. Było tam również doradztwo, konsultacje i osobista praca rozwojowa z kadrą kierowniczą

Rekrutowałem do swoich projektów osoby: również do wsparcia zarządzania, do konsultacji, do audytów, jako doradców – ekspertów merytorycznych, współpracowałem z grupami Interim Managerów do rozwoju danego obszaru, do przeprowadzenia kompleksowej restrukturyzacji.  Współpraca IM  była od kilku dni do kilkunastu miesięcy.  Jest bardzo wiele jak widać obszarów współpracy z Interim Managerem

Korzyści ze współpracy z zawodowym Interim Managerem

Każdy przypadek współpracy ma inne cele i oczekiwania ale możemy wskazać kilka korzyści, które powtarzają się najczęściej:

  • kupujesz wynik – w dużej części profesjonalnych kontraktów kupujesz wynik / rezultat końcowy a nie czas pracy
  • czas reakcji – bardzo szybki czas podjęcia współpracy, diagnozy, planu, działania
    i pierwszych oczekiwanych wyników
  • zawodowy IM to zazwyczaj ekspert – masz gwarancję wysokiej klasy wiedzy
  • pracuje zawodowo – masz zapewnione bogate doświadczenie takiej osoby
  • zawodowo – czyli otrzymasz profesjonalną ofertę i usługę pracy IM
  • jest to profesjonalista zatem otrzymasz czytelne zasady raportowania wyników i rozliczenia finansowego
  • zawodowo – to również często kompleksowo i komplementarnie – osoba IM zapewnia kontakty z fachowcami innych specjalizacji uzupełniających zlecenia lub następujących po zleceniu
  • jest to głównie praca projektowa a zawsze czasowa – nie ma problemu z rozwiązaniem umowy, jest to czytelnie definiowane

 

Chcesz wiedzieć więcej, zadzwoń do nas, umów się na krótkie bezpłatne konsultacje

Interim Manager - obszary współpracy

Jakie problemy rozwiązuje IM?

Mamy obecnie wysyp ofert IM – każdy manager z mniejszym i większym doświadczeniem jest w stanie zaoferować rozwiązania ze swojej specjalizacji. Mamy oferty  dotyczące:

  • zarządzania generalnego,
  • zarządzania określonym obszarem – np.  zarządzanie personalne, sprzedaż, produkcja, logistyka, magazyny, finanse, controlling, inwestycje, projekty
  • zarządzanie wąskim procesem/ specjalizacją – np. procesy rekrutacji, kadrowe, księgowe, kontroli jakości, procesy techniczne i technologiczne, prace projektowe, inwestycyjne

Interim Manager to jak niektórzy mówią „człowiek do zadań specjalnych”  czasami nietypowych:

  • może rozwiązywać problemy, naprawiać coś,
  • może również coś nowego tworzyć, prowadzić inwestycję, prowadzić zmianę, usprawnienia, projekt
  • może zapewnić także zwyczajną kontynuację pracy, procesu, projekty – praca na zastępstwo, wsparcie zarządzania

Jak rekrutować Interim Managera?

Procesy rekrutacji, nawiązywania współpracy mogą przebiegać w różny sposób. W tym wpisie podzielę się moimi doświadczeniami – zarówno z procesów gdzie ja byłem wybierany  jako IM i takich gdzie  ja rekrutowałem innych IM.

  1. Szukaj profesjonalisty – osoby pracującej zawodowo
    (polecam osoby pracujące zawodowo jako IM, taka osoba jest ekspertem w tym co robi, ma doświadczenie, posiadające ofertę, stronę www, listę projektów a przede wszystkim realne rekomendacje, na bieżąco doskonali swój warsztat pracy )
  2. Oceń doświadczenie
    (zobacz co było celem poprzednich projektów, jakie KPI ? jaki stopień realizacji? Czy płacono za wyniki czy za czas pracy? czy projekty wymagały tej samej wiedzy co u Ciebie, czy Twój projekt wymaga pomysłowości, kreatywności czy inne projekty też tego wymagały, w jakiej roli był IM – czy zarządzał samodzielnie czy wykonywał polecenia, itp.)
  3. Sprawdź rekomendacje
    (sprawdź czy IM mam rekomendacje, zadzwoń, zapytaj – pisane rekomendacje mogą być grzecznościowe)
  4. Sprawdź rzeczywistą wiedzę merytoryczną
    (wykonaj działania sprawdzające – szczególnie przy dużych projektach – jaką praktyczną wiedzę posiada kandydat – jeśli masz z tym problem zwróć się do profesjonalistów by zrobili to dla Ciebie)
  5. Oceń wiedzę w zakresie zarządzania, projektów, finansów (jeśli jest to wymagane)
    (część projektów IM takiej wiedzy nie wymaga – może to być zastępstwo, wsparcie, uzupełnienie kwalifikacji. Spora część projektów zdecydowanie wymaga – jeśli mamy samodzielne zarządzanie, doskonalenie procesów, realizację projektów – musimy mieć odpowiednią w tym zakresie wiedzę i praktyczne doświadczenie)
  6. Sprawdź kompleksowość usługi
    (to zależy od Twoich potrzeb – ale jeśli masz usługę w zakresie doskonalenia, zmiany, rozwoju bardzo prawdopodobne że będą usługi dodatkowe – warto zatem sprawdzić czy IM posiada kontakty, czy może zapewnić wsparcie w tym zakresie)
  7. Możesz zbadać predyspozycje osobowe
    (coraz częściej kiedy IM przychodzi do projektu na zastępstwo, wsparcie lub kompleksowe zarządzanie – będzie miał kontakt z pracownikami, inną kadrą kierowniczą – jego profil osobowości, predyspozycji osobowych może mieć duże znaczenie – tak jak przy rekrutacji normalnego managera)
  8. Oceń motywację IM-a
    (ja osobiście oceniam profil osobowości i badam motywację potencjalnego IM  – o co chodzi ?  Czy  osoba jest  zmotywowana do realizacji celu czy chce nawiązać  kontakt i być może szuka pracy na stałe. Dwa czy  IM  jest skupiony na projekcie czy  bardziej na własnej reklamie – zdarzyły mi się takie przypadki. W takich przypadkach zawsze polecamy osoby pracujące zawodowo – mamy gwarancję odpowiedniego podejścia do tematu)
  9. Dobrze zdefiniuj zapisy w umowie
    (umowa powinna zawierać dokładnie opisany wynik współpracy, etapy, zasady raportowania, rozliczania, odpowiedzialności, uprawnienia, fundusze i budżety do dyspozycji IM, zasady renegocjacji zakresu projektu, dyspozycyjność, dostępność IM, itp.)

 

Chcesz wiedzieć więcej, zadzwoń do nas, umów się na krótkie bezpłatne konsultacje

Zamierzamy kontynuować ten temat – szukaj  kolejnych wpisów, zapisz się do naszego biuletynu – poinformujemy Cię o kolejnych publikacjach

Rekrutacja Interim Managera

Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym temacie – zobacz nasze oferty

menedżera, doradcy, trenera, diagnosty, coacha
powiązane z tym wpisem oferty naszej grupy doradców i trenerów

Interim
Management

CEO Interim Manager

Akademia
Przywództwa

Kurs Menedżerski

Interim
Management

HR Interim Manager

Kategorie Wpisów – Blog