Proces sukcesji – to często wieloletnie działania składające się z określonych etapów. Jest to przygotowanie i budowanie wewnętrznej gotowości do procesu sukcesji. Dzieje się to w sposób świadomy zaplanowany, jest wspierane przez profesjonalistów – doradców, Interim Managerów, może być też procesem nie planowany realizowanym spontanicznie i w ramach własnych doświadczeń.
Obecnie bardzo wiele firm właścicielskich, szczególnie rodzinnych sięga po profesjonalistów – Sukcesja to nie tylko przekazanie władzy, wiedzy ale również cele strategiczne, wizja, wartości. Akceptacja społeczna nowych wartości i stylu zarządzania w Firmie. To również koncepcje biznesowe i ich spójność z wizją założycieli, właścicieli
W takich procesach pomagamy naszą wiedzą i zdolnościami w zarządzaniu, komunikacji, procesie facylitacji, budowania wartości, analizy biznesowej, modelowania biznesu
Kolejnym ważnym etapem po przygotowaniu procesu sukcesji jest wsparcie tego procesu. W ramach sukcesji mogą się pojawić problemy związane z komunikacją, zarządzaniem – podziałem i rozdrobnieniem władzy lub z centralizacją i monopolem władzy. Często mamy rożne wizje tego samego biznesu. Zarządzanie i współpraca z członkami rodziny, kwalifikacje menedżerskie osób zarządzających.
„Nasza opinia na temat wiedzy konsultanta, jakości pracy oraz organizacji jest bardzo wysoka. Przedmiot został zrealizowany w sposób profesjonalny, zrealizowano wszystkie cele, zachowując wysoki poziom merytoryczny. Na uwagę zasługuje również wysoka aktywność w działaniu oraz zdolność komunikowania się i budowania relacji”
„Projekt został zrealizowany w sposób w pełni profesjonalny z uwzględnieniem potrzeb firmy Real i z proponowaniem odpowiednich rozwiązań.
Warto podkreślić bardzo dobre przygotowanie merytoryczne zespołu konsultantów”
„Dzięki świetnej współpracy i udało się wypracować bardzo dobrze dopasowany do specyfiki i potrzeb pracowników naszej firmy, projekt nowoczesnego i unikalnego na rynku systemu premiowego, opartego na banku premii”
Projekt szkoleniowy został zrealizowany profesjonalnie i bardzo wysoko oceniony …. możemy rekomendować trenera jako solidnego i kompetentnego partnera.”
„Trener jest godnym polecenia partnerem, z którym zamierzamy współpracować przy realizacji następnych przedsięwzięć i szkoleń…Uczestnicy szkolenia wysoko ocenili kwalifikacje i zaangażowanie trenera …”
„Pragnę serdecznie podziękować Panu Sebastianowi Trzaska za wkład w tworzenie metody sporządzania opisów i wartościowania stanowisk w służbie cywilnej, opracowanej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów”
+ 48 515 803 244 Zadzwoń do nas już teraz