Balanced scorecard, czyli Zrównoważona Karta Wyników lub Strategiczna Karta Wyników, to metodologia wdrażania oraz zarządzania przyjętą strategią w organizacji i wyznacza kierunki zarządzania strategicznego. Jej głównym zadaniem jest określenie, jak przyjęta strategia firmy łączy się z celami organizacji, jej wizją oraz środkami, którymi dysponuje.
W założeniu pomaga również wyznaczyć cele (zarządzanie KPI MBO), które można osiągnąć oraz wdrożyć działania, dzięki którym te cele mogą być osiągnięte. Balanced scorecard pozwala więc uniknąć działań, które wykraczają poza możliwości organizacji i nie przyniosą pożądanych efektów. Wdrażanie działań opierających się na balanced scorecard opiera się na czterech kluczowych obszarach działalności firmy: finansach, klientach, zachodzących w niej procesach wewnętrznych oraz zdolnościach organizacyjnych. Karta wyników to czeste narzędzie w zarządzaniu projektem oraz pracy Interim Managera – szczególnie w obszarach wsparcia strategicznego
Główne elementy projektu:
Strategia firmy to proces. Systematycznie aktualizowany, zasilany informacjami i decyzjami. Proces długofalowego myślenia, poszukiwania informacji, kreatywności biznesowej, innowacji, przywództwa w działaniu, rozumienia zmian technologicznych i informatycznych, zbierania i przetwarzania informacji, rozumienia zjawisk makroekonomicznych i trendów natury globalnej, budowania modeli i założeń biznesowych. Strategia stanowi główną oś i orientację planów strategicznych i systemów zarządzania strategicznego w tym systemów KPI
Główne elementy projektu:
Oferta dla właścicieli i zarządów firm chcących zaplanowanego rozwoju firmy. Wizja pozwala określić powód obecnego i przyszłego posiadania, zarządzania danym biznesem. Misja określa nadrzędne cele firmy a system wartości kierunkuje potrzebne zasoby ludzkie, podejmowane przez nich działania, koncentrację uwagi, priorytety
Audyt strategiczny ma na celu odpowiedź na pytanie: w jaki sposób zarządzamy strategicznie w naszej organizacji. Czy prowadzimy analizy strategiczne, jakie ? jakie pozyskujemy i monitorujemy informacje ? jak jesteśmy aktywni w tym kierunku, jak wygląda planowanie strategiczne i korelacje pomiędzy poszczególnymi planami i działaniami strategicznymi. Na ile jesteśmy innowacyjni i zwinni w swoim działaniu, w jaki sposób strategie przekładają się na nasze projekty, systemy KPI, działania inwestycyjne i rozwojowe. Dobrym startem projektu są szkolenia Akademia Przywództwa i Zarządzania (Szkolenie przywództwo zarządzanie delegowanie motywacja) oraz Akademia Finanse i Controlling (Szkolenie biznes plan analiza finansowa controlling)
Podstawowym narzędziem monitorowania otoczenia, analizy trendów, pozycjonowania naszej organizacji, produktów, usług , rynków, tempa ekspansji, rozwoju, zachowań klientów, świadomości marki, itp. są analizy strategiczne. Analiza strategiczna również pozwala na określenie naszych wewnętrznych procesów, ich poprawności, skuteczności i przewagi jaką w ten sposób osiągamy lub naszego deficytu w tym zakresie. Dobra analiza strategiczna jest podstawą planowania strategicznego, biznes planów, decyzji inwestycyjnych, decyzji rozwojowych i naprawczych w organizacji. Często analizy strategiczne są podstawą również planowania operacyjnego w systemie KPI, procesów zarządzanie strategiczne w karcie wyników, procesów delegowania i zarządzania przez cele
Najlepsze pomysły i plany nic nie są warte jeśli nie zostaną wdrożone. Jeśli nie pozyskamy, ludzi, zespołów, liderów którzy zechcą je wykonać. Analiza procesu i skuteczności komunikacji, strategii, celów strategicznych, KPI pozwala określić kto zna, kto rozumie i kto identyfikuje się z postawionymi celami. Kolejny ważny element diagnostyki to określenie czynników motywacyjnych, zaangażowania i wiary w realizację postawionych celów.
„Sebastian przeprowadził dla nas bardzo specjalistyczne szkolenie w zakresie systemów motywacyjnych i zarządzania dla przedstawicieli handlowych. Szkolenie zawierało bardzo duży zakres informacji a przede wszystkim wiedzę wynikającą z wieloletniego doświadczenia Sebastiana. Bardzo cenne wskazówki dla naszego zespołu w zakresie delegowania zadań i motywacji. Szkolenie poprowadzone w dynamiczny sposób, ze zróżnicowanymi metodami szkoleniowymi. Bardzo interesujące warsztaty i przykłady. Sebastian jest osobą bardzo otwartą i elastyczną, szybko dostrzega potrzeby poszczególnych uczestników szkolenia, wprowadza w trudnych momentach odpowiednią atmosferę i poczucie humoru. Polecamy Sebastiana jako trenera z bardzo dużą wiedzą i praktyką w prowadzeniu szkoleń.”
SOKOŁÓW SA
„Orlen Oil Sp. z o.o. zlecił firmie Anacco Doradztwo Strategiczne i Szkolenia Biznesowe konsultacje i realizację projektu zakresie wartościowania stanowisk pracy i optymalizacji systemu wynagrodzeń. Praca obejmowały analizę opisu stanowisk pracy, przygotowanie autorskiej metody wartościowania stanowisk pracy, przeprowadzenie procesu wartościowania stanowisk pracy, szkolenia informacyjne dla kadry kierowniczej, opracowanie tabeli wynagrodzeń oraz taryfikatora kwalifikacyjnego. Zarówno projekt doradczy jak i konsultacje przebiegły sposób prawidłowy i możemy udzielić rekomendacji firmie jako solidnemu partnerowi. Prace były realizowane pod kierunkiem pana Sebastiana Trzaska”
ORLEN OIL
„HELIMED Diagnostic Imaging Sp. z o.o. zaprosiła Pana Sebastiana Trzaska do przeprowadzenia szkolenia w ramach spotkań rozwojowych Firmy. Szkolenie dotyczyło przywództwa, analizy predyspozycji kadry kierowniczej, nowoczesnego zarzadzania, delegowania, wyznaczania priorytetów, komunikacji interpersonalnej, udzielania informacji zwrotnej dla pracowników, psychologii motywacji. Trener bardzo energiczny, z wyczuciem potrzeb grupy, elastycznie dostosował zakres tematyczny i formę warsztatów. Bardzo dobre prowadzenie szkolenia, ciekawe techniki szkoleniowe i materiały. Uczestnicy wysoko ocenili trenera, jego wiedzę, możliwość konsultacji indywidualnych, dynamikę szkolenia. Z przyjemnością rekomenduję Pana Sebastiana jako specjalistę w zakresie technik zarządzania oraz psychologii motywacji i dobrego trenera.”
HELIMED DIAGNOSTIC IMAGING SP. Z O.O.
„Udzielamy informacji i rekomendacji na temat pracy z konsultantem Panem Sebastianem trzaska. Zrealizowaliśmy wspólnie zarówno projekty o charakterze doradczym oraz wiele projektów szkoleniowych. Projekty doradcze dotyczyły systemu płace zasadniczych – analiza opisów stanowisk pracy, zaprojektowanie autorskiej metody wartościowania, przeprowadzenie procesu wartościowania stanowisk pracy, konsultacje ze związkami zawodowymi, klasyfikacja stanowisk pracy, projekt nowej tabeli wynagrodzeń i taryfikatora kwalifikacyjnego, przygotowanie symulacji finansowych dla wdrożenia systemu. Konsultant wykazał się bardzo dużą wiedzą, zaangażowaniem, umiejętnością prezentacji i przekonywania. Ponadto korzystaliśmy z usług pana Sebastiana zakresie szkoleń zarówno szkoleń menedżerskich jak i szkoleń dla związków zawodowych. Szkolenia dotyczyły technik zarządzania, systemów motywacyjnych, zarządzania płacami zasadniczymi, efektywności pracy menedżera, opisów stanowisk pracy. Możemy rekomendować pana Sebastiana jako dobrego konsultanta w sprawach zarówno personalnych jak i zarządczych.”
KOLEJE MAZOWIECKIE
”Sebastian Trzaska współpracował z nami w zakresie optymalizacji systemu motywacji płacowej. Projekt dotyczył analizy systemu motywacji płacowej w szczególności analizy poszczególnych składników wynagradzania, systemu płac zasadniczych, analizy efektywności poszczególnych premii i nagród, analizy rynkowej wynagrodzeń. Prace zrealizowane z dużym zaangażowaniem oraz bogatą wiedzą konsultanta. Projekt wykonany prawidłowo i terminowo. „
SODEXO POLSKA
„Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice zlecił analizę i opracowanie nowego systemu wynagrodzeń firmie zewnętrznej. Prace prowadził Pan Sebastian Trzaska. W ramach współpracy została przeprowadzona analiza obecnego systemu wynagrodzeń, opracowano nowe opisy stanowisk pracy, przeprowadzono analizę stanowisk pracy i proces wartościowania stanowisk pracy, wartościowanie było oparte na autorskiej metodzie wartościowania stanowisk pracy dostosowanej do naszej specyfiki. Konsultant wykazał się dużą umiejętnością analizy różnorodnych stanowisk pracy, proces wartościowania został przeprowadzony prawidłowo co pozwoliło na opracowanie właściwej klasyfikacji stanowisk i projektu nowego systemu wynagrodzeń. Konsultant posiada bardzo duże doświadczenie, umiejętność łączenia wiedzy teoretycznej i praktycznej, umiejętność prezentacji połączonej ze zdolnościami analitycznymi. Możemy rekomendować pana Sebastiana jako dobrego konsultanta w zakresie systemu wynagrodzeń.”
MIĘDZYNARODOWY PORT LOTNICZY IM. JANA PAWŁA II KRAKÓW-BALICE
„Przekazujemy opinie i rekomendacje dla Pana Sebastiana Trzaska za wsparcie w projektach analitycznych i doradczych w zakresie nowoczesnego konstruowania systemów premiowania grup sprzedażowych i systemów oceny zadań. Bardzo dobra znajomość specyfiki pracy w obszarach handlowych, marketingowych. Rozumienie wskaźników KPI w sprzedaży, bardzo dobre zrozumienie wymagań, celów i KPI kadry kierowniczej grup handlowych. Konsultacje przeprowadzone bardzo efektywnie, szybko zostały zidentyfikowane obszaru wymagające zmiany i optymalizacji. Wspólnie wypracowaliśmy oczekiwane zmiany.”
TOWARZYSTWO UBEZPIECZENIOWE ALLIANZ
„Pan Sebastian Trzaska realizował dla nas jako konsultant zewnętrzny projekt związany z identyfikacją stanowisk pracy oraz wykonaniem opisów stanowisk pracy. Zaprojektowano odpowiednie wzory opisów stanowisk pracy, przeprowadzono szkolenia i konsultacje w zakresie ich realizacji, przeprowadzono konsultacje wykonanych projektów oraz konieczne optymalizacje. Realizację projektu oceniamy bardzo dobrze. Wszystkie cele zostały zrealizowane poprawnie w wyznaczonym terminie. Na uwagę zasługuje duże doświadczenie konsultanta, elastyczność pracy, umiejętność pracy z kadrą menedżerską i wysoka komunikacja interpersonalna. Rekomendujemy Pana Sebastiana jako profesjonalnego konsultanta i trenera.”
POLSKA GRUPA ZBROJENIOWA
„Rekomendujemy Pana Sebastiana Trzaska reprezentującego firmę Anacco Doradztwo Strategiczne i Szkolenia Biznesowe jako solidnego i bardzo zaangażowanego trenera. Współpracowaliśmy przy realizacji szkoleń dla dyrekcji i zarządu dotyczących nowoczesnego zarządzania, delegowania, systemów motywacyjnych ze szczególne uwzględnieniem systemów premiowania zadaniowego dla menedżerów wyższych szczebli. Szkolenia przeprowadzone z bardzo dużą wiedzą i doświadczeniem, zastosowano wiele przykładów praktycznych. Uczestnicy szkolenia bardzo wysoko ocenili zaangażowanie trenera i jego wiedzę oraz możliwość licznych konsultacji indywidualnych. Rekomendujemy Pana Sebastiana Trzaska jako bardzo dobrego trenera i liczymy na współpracę w przyszłości”.
BILFINGER POLSKA
„Polska Grupa Energetyczna zleciła realizację szkoleń w zakresie optymalizacji i budowy nowoczesnych systemów wynagrodzeń. Pan Sebastian Trzaska jako trener i konsultant wykonał dla nas takie szkolenia. Zakres tematyczny dotyczył: strategii polityki płac, analizy rynkowej wynagrodzeń, opisywania stanowisk pracy, dostosowania odpowiedniego nazewnictwa stanowisk pracy, wartościowania stanowisk pracy, tworzenia tabel wynagrodzeń zasadniczych, optymalizacji struktury składników wynagradzania, koniecznych analiz finansowych w procesie wdrożeniowym. Szkolenie zrealizowane z bardzo dużą ilością przykładów, prowadzone w sposób dynamiczny i angażujący. Usługa spełniła nasze oczekiwania i możemy rekomendować konsultanta jako bardzo dobrego fachowca w dziedzinie systemów wynagradzania.”
POLSKA GRUPA ENERGETYCZNA
+ 48 515 803 244 Zadzwoń do nas już teraz