- Czym jest strategia?
- Jak formułować wizję, misję i wartości?
- Analiza strategiczna
- Zarządzanie operacyjne i taktyczne
- Czym jest strategia?
- Jak formułować wizję, misję i wartości?
- Analiza strategiczna
- Zarządzanie operacyjne i taktyczne
Pytanie setki razy zadawane w naszych projektach doradczych i interim-owych. Niemal każdy właściciel chciałby to skonsultować i optymalnie ułożyć. Odpowiedź może brzmieć: „optymalną”.
Po czym poznamy, że akurat ta strategia jest optymalna? Wynika to z analizy dwóch istotnych punktów:
Zarządzanie strategiczne rozpoczyna się od dobrze i świadomie określonej wizji, misji i wartości danej organizacji. Unikaj kopiowania cudzych wartości i sloganów, unikaj tylko podejścia marketingowego. Stwórz i opisz własną wizję i misję.
Postaraj się określić:
Wizja i misja determinują nasze kierunki strategiczne – o czym zatem warto pamiętać:
Powyższe informacje zdeterminują Twoje podejście i spojrzenie na wyniki analiz strategicznych
Analizy strategiczne to zbiór działań diagnostycznych i prognoz, które pomagają ocenić szanse powodzenia realizacji danego planu, strategii. Im bardziej kompleksowa analiza tym lepsza. Wykorzystujemy metody ilościowe i jakościowe z obszaru: marketingu, finansów, ekonomii, prawa, statystyki, dostępnych technologii i IT, psychologii i socjologii, itp. Jedną z najbardziej popularnych metod jest SWOT i TOWS
Co warto szczególnie analizować:
menedżera, doradcy, trenera, diagnosty, coacha – zobacz nasze propozycje
Jeśli już masz określony cel strategiczny, rozumiesz warunki w jakich działasz i wiesz czym dysponujesz w swojej organizacji możesz przejść do zarządzania operacyjnego czyli realizacji zadań koniecznych do osiągnięcia postawionych celów, kierunków, inicjatyw.
O czym warto pamiętać: