Zarządzanie Strategiczne - Zarządzanie Operacyjne - HRM - Rozwój Menedżerów

30-867 Kraków

Jana Kurczaba 17/43

8:30 - 17:00

Poniedziałek - Piątek

Premiowanie i Nagradzanie – Szkolenie Otwarte

Organizacja Szkolenia:

Szkolenie projektowe – przeznaczone dla właścicieli firm, zarządów i specjalistów HR. Szkolenie wprowadza w zagadnienie motywacji płacowej, psychologii premiowania i nagradzania. Kluczową częścią jest projektowanie różnych rodzajów i wariantów systemów premiowania zadaniowego i systemów nagrodowych. Opieramy się na przykładach praktycznych z naszej pracy doradczej.

  • Miejsce szkolenia: Warszawa
  • Termin szkolenia: wg oferty w kalendarzu
  • Ilość dni: 3 dni szkolenia
  • Cena szkolenia: 2550,00 +VAT/osoba
  • Rabat: Tak – pytaj o aktualne promocje
  • Grupa: do 12 osób

Prowadzący szkolenie:

Premiowanie i Nagradzanie

Szkolenie trwa od godz 9-16 – każdego dnia. W trakcie szkolenia przerwy kawowe i przerwa na lunch.

Cena zawiera: szkolenie, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i lunch, konsultacje podczas szkolenia, pakiet konsultacji po zakończeniu szkolenia, dostęp do zamkniętej elektronicznej bazy materiałów anacco. Cena nie zawiera opłat parkingowych i hotelu.

Program szkolenia:

Psychologia  premiowania

  • czym jest  motywacja? czym jest motywacja wewnętrzna, zewnętrzna?
  • jakie cele stawiamy motywacji systemowej – czyli rola premiowania w firmie?
  • psychologia premiowania – kiedy  uważamy  premię za  coś  mobilizującego a kiedy działa demotywacyjnie?
  • premia jako „nagroda” – za  coś  –  czyli za co  premiujemy?
  • jakie  premie i kiedy są  odbierane jako  motywacyjne?
  • premia jako „kara”  –  zabieramy, pomniejszamy  premię  gdy czegoś  brakuję –  czego ?  kiedy mamy taki rodzaj premiowania?
  • jak działa  motywacja w zależności od wysokości premii?
  • jak widzimy  premie prowizyjne i zadaniowe  – od czego zależy  ocena atrakcyjności motywacji premii?
  • jakie efekty  wywołują  premie, które  są w oczach pracowników niemotywacyjne – co decyduje o tym ?

Premiowanie – najlepsze praktyki – kluczowe czynniki sukcesu systemu premiowania

  • systemy premiowania pracowników – rola i strategia w różnych typach organizacji,
  • zasady konstrukcji, skutki w działaniu, efekty, jakie daje poszczególne premiowanie,
  • błędy w systemach i błędy w ich zarządzaniu,
  • premiowanie menedżerskie oparte na KPI (Key Performance Indicators),
  • premia zadaniowa MBO (Management by Objectives),
  • premiowanie prowizyjne i mieszane z MBO,
  • premiowanie w obszarach sprzedaży i handlu,
  • premia zadaniowa w administracji,
  • premia zadaniowa w produkcji i obszarach technicznych,
  • premia regulaminowa a premia zadaniowa – podobieństwa i różnice,
  • systemy premiowania pracowników w Organizacji – najlepsze praktyki i wdrożenia,
  • zasady premiowania pracowników i regulamin premiowania – opracowanie w nowoczesnym zarządzaniu personalnym.

Nagradzanie pracowników – najlepsze praktyki – – sztuka wielkiej motywacji

  • aktywna promocja systemów nagrodowych,
  • strategie nagradzania,
  • zarządzanie aktywnością, zaangażowaniem i innowacjami poprzez systemy nagrodowe,
  • nagradzanie na poziomie menedżerskim,
  • nagradzanie w służbach sprzedażowych,
  • nagradzanie w produkcji i służbach technicznych,
  • nagradzanie pracowników dla obszaru „back-office”,
  • kiedy premia uznaniowa, a kiedy nagrody,
  • najlepsze praktyki i wdrożenia dla systemów nagradzania w Organizacjach.

Premiowanie zadaniowe –  połączenie dwóch systemów (MBO + Wynagrodzenia)

  • czym jest system zarządzania zadaniowego MBO?
  • kiedy system zarządzania MBO  będzie sprawny?
  • rola analizy  i oceny efektywności – mierniki, wskaźniki, planowanie, budżetowanie,
  • w jaki sposób premia zadaniowa korzysta z systemu zarządzania zadaniowego?
  • dla kogo jest premia zadaniowa,
  • regulamin premiowania zadaniowego, zasady premiowania pracowników, premia regulaminowa – najlepsze praktyki modyfikacji i transformacji systemów,
  • jakie okresy rozliczeniowe,
  • jaka wartość premii,
  • jaki progres przyrostu w stosunku do oceny i stanowiska,
  • jak budować biblioteki zadań,
  • co to jest cel, a co to jest wskaźnik go opisujący,
  • jak budować wskaźniki i zasady ich rozliczania na potrzeby premiowania,
  • co to są cele wspólne/solidarne, kiedy pojawiają się w premiowaniu zadaniowym,
  • do jakiego poziomu cele są indywidualne dla każdego pracownika?
  • szczególne pułapki w modyfikacjach takich systemów.

Premiowanie prowizyjne – uproszczona forma premiowania zadaniowego

  • dla kogo jest prowizja,
  • czy prowizja to jedynie cele liczbowe,
  • jak wprowadzić cele jakościowe, organizacyjne do systemów prowizyjnych,
  • czy można i jak to zrobić, by wzbogacać premiowanie prowizyjne o cele i zadania z innych obszarów,
  • czy prowizja może być zastąpiona premią zadaniową,
  • szczególne pułapki w modyfikacjach takich systemów.

Zarządzanie i przywództwo  – jako czynnik  sukcesu premiowania

  • konieczne umiejętności kadry kierowniczej,
  • system delegowania i rozliczania – zarządzanie przez cele MBO, KPI
  • dlaczego tak wielu kierowników nie potrafi delegować,
  • dlaczego wolimy być członkiem zespołu niż kierownikiem,
  • typowe błędy podczas premiowania i rozliczania premii.

Zakończenie i porady ekspertów

Zamów szkolenie

Wypełnij i prześlij nam swoje Zgłoszenia na Szkolenie

 

“Nie boję się sztormów i burz, dzięki nim uczę się, jak żeglować moim statkiem.”
\Louisa May Alcott\
motywacja

+ 48 515 803 244  Zadzwoń do nas już teraz

Napisz do nas