- Analizy strategiczne firmy (SWOT, PEST, 5 sił Portera)
- Formułowanie i aktualizacja misji i wizji organizacji
- Opracowanie celów strategicznych zgodnych z kierunkiem rozwoju
- Tworzenie kompleksowego business planu wspierającego strategię
- Dobór i wdrożenie KPI do monitorowania realizacji strategii
- Identyfikacja kluczowych przewag konkurencyjnych firmy
- Doradztwo w zakresie opracowania strategii dziedzinowych
- Wsparcie we wdrożeniu i nadzorze – interim management
Balanced scorecard, czyli Zrównoważona Karta Wyników lub Strategiczna Karta Wyników, to metodologia wdrażania oraz zarządzania przyjętą strategią w organizacji i wyznacza kierunki zarządzania strategicznego. Jej głównym zadaniem jest określenie, jak przyjęta strategia firmy łączy się z celami organizacji, jej wizją oraz środkami, którymi dysponuje.
W założeniu pomaga również wyznaczyć cele (zarządzanie KPI MBO), które można osiągnąć oraz wdrożyć działania, dzięki którym te cele mogą być osiągnięte. Balanced scorecard pozwala więc uniknąć działań, które wykraczają poza możliwości organizacji i nie przyniosą pożądanych efektów. Wdrażanie działań opierających się na balanced scorecard opiera się na czterech kluczowych obszarach działalności firmy: finansach, klientach, zachodzących w niej procesach wewnętrznych oraz zdolnościach organizacyjnych. Karta wyników to czeste narzędzie w zarządzaniu projektem oraz pracy Interim Managera – szczególnie w obszarach wsparcia strategicznego
Główne elementy projektu:
Strategia firmy to proces. Systematycznie aktualizowany, zasilany informacjami i decyzjami. Proces długofalowego myślenia, poszukiwania informacji, kreatywności biznesowej, innowacji, przywództwa w działaniu, rozumienia zmian technologicznych i informatycznych, zbierania i przetwarzania informacji, rozumienia zjawisk makroekonomicznych i trendów natury globalnej, budowania modeli i założeń biznesowych. Strategia stanowi główną oś i orientację planów strategicznych i systemów zarządzania strategicznego w tym systemów KPI
Główne elementy projektu:
Oferta dla właścicieli i zarządów firm chcących zaplanowanego rozwoju firmy. Wizja pozwala określić powód obecnego i przyszłego posiadania, zarządzania danym biznesem. Misja określa nadrzędne cele firmy a system wartości kierunkuje potrzebne zasoby ludzkie, podejmowane przez nich działania, koncentrację uwagi, priorytety
Audyt strategiczny ma na celu odpowiedź na pytanie: w jaki sposób zarządzamy strategicznie w naszej organizacji. Czy prowadzimy analizy strategiczne, jakie ? jakie pozyskujemy i monitorujemy informacje ? jak jesteśmy aktywni w tym kierunku, jak wygląda planowanie strategiczne i korelacje pomiędzy poszczególnymi planami i działaniami strategicznymi. Na ile jesteśmy innowacyjni i zwinni w swoim działaniu, w jaki sposób strategie przekładają się na nasze projekty, systemy KPI, działania inwestycyjne i rozwojowe. Dobrym startem projektu są szkolenia Akademia Przywództwa i Zarządzania (Szkolenie przywództwo zarządzanie delegowanie motywacja) oraz Akademia Finanse i Controlling (Szkolenie biznes plan analiza finansowa controlling)
Podstawowym narzędziem monitorowania otoczenia, analizy trendów, pozycjonowania naszej organizacji, produktów, usług , rynków, tempa ekspansji, rozwoju, zachowań klientów, świadomości marki, itp. są analizy strategiczne. Analiza strategiczna również pozwala na określenie naszych wewnętrznych procesów, ich poprawności, skuteczności i przewagi jaką w ten sposób osiągamy lub naszego deficytu w tym zakresie. Dobra analiza strategiczna jest podstawą planowania strategicznego, biznes planów, decyzji inwestycyjnych, decyzji rozwojowych i naprawczych w organizacji. Często analizy strategiczne są podstawą również planowania operacyjnego w systemie KPI, procesów zarządzanie strategiczne w karcie wyników, procesów delegowania i zarządzania przez cele
Najlepsze pomysły i plany nic nie są warte jeśli nie zostaną wdrożone. Jeśli nie pozyskamy, ludzi, zespołów, liderów którzy zechcą je wykonać. Analiza procesu i skuteczności komunikacji, strategii, celów strategicznych, KPI pozwala określić kto zna, kto rozumie i kto identyfikuje się z postawionymi celami. Kolejny ważny element diagnostyki to określenie czynników motywacyjnych, zaangażowania i wiary w realizację postawionych celów.
+48 515-803-244 Sebastian Trzaska
+ 48 515 803 244 Zadzwoń do nas już teraz