Szkolenie szczególnie dedykujemy dla specjalistów HR. Uczestnicy szkolenia otrzymują profesjonalną wiedzę i narzędzia w zakresie identyfikacji wymaganego stanu zatrudnienia. Doradzamy jakie systemy HR zastosować, aby nie dochodziło do konieczności optymalizacji zatrudnienia, jak wykorzystać działające systemy HR w procesie optymalizacji.
– dlaczego dochodzi do przerostu zatrudnienia?
– jakie systemy HR przeciwdziałają przerostowi zatrudnienia?
– jak zbadać, czy już doszło do przerostu zatrudnienia?
– jakie są metody badania obciążenia pracą?
– na czym polega mapowanie procesów i ustalenie zadań?
– czym jest atestacja stanowisk?
– jak może być odebrana społecznie decyzja o optymalizacji zatrudnienia?
– jak zaplanować i optymalnie przeprowadzić taki proces?
Optymalizacja zatrudnienia – czym jest ten proces?
• kiedy wymagana jest restrukturyzacja zatrudnienia?
• kiedy wymagana jest optymalizacja zatrudnienia?
• kiedy zaleca się okresowe badania w zakresie obciążenia pracą?
• czynniki sprzyjające powstawaniu nieprawidłowości w zatrudnieniu
• dobre praktyki: jaką decyzję i zakres prac podjąć?
Przyczyny optymalizacji zatrudnienia
• kiedy pojawia się przerost zatrudnienia?
• kiedy pojawia się nieprawidłowa struktura zatrudnienia?
• kiedy pojawia się zaburzenie wymaganych kwalifikacji?
• czym jest stagnacja w rozwoju osobistym?
• co jest powodem braku realizacji zadań przez pracownika?
• co oznacza optymalizacja w grupie stanowisk menedżerskich?
• kiedy wymagane są działania na poziomie struktury i schematu organizacyjnego?
• dobre praktyki: jak szybko rozpoznać symptomy przerostu zatrudnienia lub złej struktury zatrudnienia?
Proces optymalizacji zatrudnienia – ustalenie stanu optymalnego
• mapowanie procesów w Organizacji,
• jak ustalać zadania na poziomie komórki organizacyjnej?
• jak ustalić optymalne obciążenie stanowiska pracy?
• opisy stanowisk pracy – poziom optymalny,
• profile kwalifikacyjne,
• profile zachowań, kompetencji i postaw,
• proces wartościowania analityczno-punktowego w optymalizacji zatrudnienia,
• dobre praktyki: zasady doboru i wykorzystania poszczególnych metod,
Metody badania rzeczywistego obciążenia pracą
• atestacja stanowisk pracy,
• pomiar wykorzystania czasu pracy,
• pomiar trudności pracy i skomplikowania,
• pomiary jakościowe i ilościowe w zakresie wykonywanej pracy,
• metody fotografii dnia pracy,
• dobre praktyki: zasady doboru i wykorzystania poszczególnych metod,
Społeczny odbiór procesu optymalizacji zatrudnienia
• obawa przed zmianą – zarządzanie zmianą, przygotowanie zmiany,
• komunikacja dla menedżerów i pracowników – zasady komunikowania procesu?
• motywacja i zaangażowanie członków organizacji – jak ją utrzymać?
• pomoc dla pracowników – programy typu outplacement
• dobre praktyki: jak zaplanować i zarządzać efektywnie procesem optymalizacji
Systemowe metody zapobieganie nieprawidłowemu zatrudnieniu
• cele i misja (rodzaj) Organizacji,
• zwyczaje i kultura organizacyjna,
• rekrutacja i selekcja,
• rodzaj i zasady systemów oceny wyników (MBO),
• rodzaj i zasady prowadzenia oceny okresowej,
• systemy rozwoju osobistego kadry kierowniczej,
• systemy wspomagające rozwój osobisty pracowników,
• ścieżki karier i przemieszczeń – strategie personalne,
• systemy motywacyjne – w tym płacowe
• dobre praktyki: przykładu dobrych strategii personalnych i praktyk zarządzania HR
Skontaktuj się z nami i uzgodnij szczegóły realizacji
,,Kompromis to sztuka podzielenia jednego ciasta tak, by każdy myślał, że dostał największy kawałek.”/Amintore Fantani/
Sugerowana grupa szkoleniowa to 12 osób. Na życzenie klienta organizujemy szkolenia w jego siedzibie, w naszej siedzibie, w ośrodkach szkoleniowych lub na wyjazdach szkoleniowych w Polsce i za granicą. Wycena szkolenia zależy od stopnia specjalizacji wiedzy szkoleniowej oraz dodatkowych usług w zakresie obsługi i konsultacji dla uczestników. Szkolenia projektowe mają specjalne ceny ujęte w całości projektu.
Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe są w wersji drukowanych skryptów, pomocy warsztatowych oraz elektronicznych bibliotek. Biblioteki elektroniczne zawierają dodatkowe materiały szkoleniowe, warsztaty, przykłady, testy, filmy, sugestie literatury itp.
Po każdym naszym szkoleniu współpracujemy z uczestnikami w zakresie aktualizacji wiedzy, nowych informacji, konsultacji, dalszego rozwoju szkoleniowego. Udostępniamy na specjalnych portalach informacje związane z daną tematyką.
Szkolenie może mieć charakter rozwojowy – rozwijamy określony zakres wiedzy i umiejętności uczestników. Szkolenie może również mieć charakter projektowy. Szkolenie projektowe wprowadzające w zakres projektu lub szkolenie projektowe dla wprowadzenie nowego systemu lub jego elementów. Program i cele szkolenia wymagają odpowiedniego dostosowania.
Każde szkolenie powinno być zaprojektowane dla Państwa indywidulanie
Powyższy program ma charakter oferty informacyjnej – możliwości i zakresu naszych trenerów
Sugerujemy kontakt z nami:
Nasi konsultanci pomogą w optymalnym skonstruowaniu oferty dla Państwa.
+ 48 515 803 244 Zadzwoń do nas już teraz