+ 48 515 803 244
Rozwój Osobisty Menedżerów coaching, szkolenia, warsztaty, gry, badania Komunikacja, Przywództwo, Zespoły, Coaching
Badania Motywacji i Kultury Organizacyjnej
Systemy Oceny Okresowej i  Akademie Rozwoju

Komunikacja interpersonalna szkolenie

                  

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE KLIENTA

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

– co zrobić, aby być zrozumianym i rozumieć innych?

 

To  szkolenie możemy zrealizować wspólnie z Państwem w  następujący sposób:

Szczegóły  oferty  merytorycznej jak i opisanej formy  współpracy udzieli nasz  konsultant

Zapraszamy  do kontaktu

Cele jakie realizujemy na szkoleniu:

zasadnicze techniki skutecznego komunikowania się z innymi oraz rozumienie o co chodzi tej drugiej stronie. Aby słuchać, a nie tylko słyszeć. Aby przemawiać, a nie tylko mówić. Aby komunikować, a nie wydawać dzięki. Aby budować relacje, a nie tylko znajomości. 


Najczęściej wymieniane oczekiwania naszych uczestników/Klientów:

- jak upewnić się, że druga osoba właściwie mnie zrozumiała?
- jak poprawić własne techniki rozumienie innych?
- jak tworzyć porozumienie?
- co można zrobić, aby nauczyć innych komunikacji?
- czy można zmusić kogoś, aby nas słuchał?
- jak dyskutować, negocjować, aby utrzymać dobry kontakt i komunikację?
- jak komunikować się w pozytywny i motywacyjny sposób?


Program szkolenia:

Obszary, w których komunikacja interpersonalna ma szczególne znaczenie
- obszar życia osobistego – kontakty osobiste,
- obszar własnych motywacji i oczekiwań,
- obszar zawodowy – pracownik, lider, menedżer,
- obszar rozwoju zawodowego – doradca, trener, coach, mentor,
- obszar społeczny (urzędy, sklepy, znajomi, itp.)

Główne rodzaje komunikacji
- aby się porozumieć i tworzyć wyższą wartość,
- aby motywować, inspirować,
- aby być w centrum zainteresowania – autopromocja,
- negocjacje i mediacje – aby osiągnąć porozumienie,
- manipulacja i wprowadzanie w błąd drugiej osoby – czarna komunikacja.

Przemyślana komunikacja – cele do osiągnięcia
- jaki mam cel do osiągnięcia podczas komunikacji,
- cele merytoryczne i plan rozmowy,
- cele emocjonalne i motywacyjne – sposób rozmowy,
- cele zespołowe – zarządzanie dynamiką i emocjami grupy,

Nadawca komunikatu - czyli TY i rozmówca
- jak zwrócić uwagę słuchacza, rozmówcy, grupy,
- co sprawia, że nasz rozmówca ma dobre nastawienie do rozmowy, 
- jak utrzymać koncentrację i zaangażowanie w rozmowę,
- dlaczego rozmówca wchodzi w strefę obrony lub ataku podczas rozmowy,
- moje emocje i ich wpływ na rezultat komunikacji.

Komunikat – przekazywanie i odbieranie
- submodalności  - kanały komunikowania (nadawania i odbierania)
- tworzenie komunikatu,
- przekazywania komunikatu,
- otoczenie w jakim zachodzi komunikacja,
- media wykorzystywane do komunikacji,

Odbiorca komunikatu - czyli znowu TY i rozmówca
- twoja rzeczywistość i rzeczywistość rozmówcy - percepcja, odkodowanie, interpretacja,
- emocje – zainteresowanie, blokowanie komunikatu,
- praca nad emocjami, przekonaniami, wewnętrznymi wartościami podczas komunikacji,
- typy osobowości – rozpoznanie i praca,
- rozpoznawanie oznak zainteresowania,
- rozpoznawanie oznak niechęci, blokowania się, agresji, 

Feedback – kluczowy element komunikacji
- czym jest informacja zwrotna,
- kiedy jej udzielamy,
- po co udzielamy informację zwrotną,
- czego się dowiadujemy poprzez informację zwrotną, 
- zakłócenia środowiska w komunikacji a informacja zwrotna,
- zakłócenia osobiste nadawcy i odbiorcy,
- pętla komunikacyjna,

Aktywne słuchanie – przydatne techniki
- jak słuchać aktywnie, techniki i narzędzia,
- czym jest parafraza,
- czym jest potwierdzenie komunikatu?
- jak potwierdzamy zrozumienie komunikatu?
- czym jest dostroić się do rozmówcy?
- kiedy słuchamy, kiedy mówimy, kiedy pytamy?

Zadawanie pytań – rola poznawcza i kierująca rozmową
- pytania zamknięte, otwarte, naprowadzające, motywujące,
- pytania neutralne emocjonalnie, pytania emocjonalne,
- pytania otwierające, pytania blokujące,
- pytania kreujące, pytania motywacyjne, rozwojowe,
- pytania w rzeczywistości rozmówcy lub w rzeczywistości nadawcy,
- pytania w procesie manipulacji i wywierania wpływu (czarna strona NLP) 

Bariery  komunikacyjne
- kanały komunikacji, otoczenie, technika, zwyczaje i nawyki komunikacyjne,
- bariery po stronie nadawcy - rozpoznawanie i praca nad zmianą,
- bariery po stronie odbiorcy - rozpoznawanie i praca nad zmianą,
- bariera egoizmu rozmówców,
- bariera braku wiary w siebie

Nasze Nagrody:
logologo
Nasza Współpraca:
logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo
Rozwój OsobistyWynagradzanieZarządzanie Przez CeleOrganizacja pracy
©2013 anacco.pl - zobacz autora strony w Google+, profil strony w Google+
* pola obowiązkowe

Szanowni Państwo, materiały wysyłamy wyłącznie na zweryfikowane adresy służbowe
Ochrona AntySpam - przesuń suwak